Kosár

ZENEKAROK

ZUBOLY

A Zuboly Magyarország legkorszerűbb népzenei formációja, egyben a hazai zenetörténet egyik legelképesztőbb vállalkozása. Az elmúlt két évben a brémai muzsikusok elszántságával zenélték, dalolták, regölték és reppelték végig hazánk minden valamire valóakusztikai terét. Zsuppal a hátukon megjárták már a söntések és színháztermek jótékony homályát és a modern művészeti galériák ragyogó fehér kiállítótereit. A Zuboly turmixgépében opera, operett, popslágerek, hiphop, beatbox-ritmusok, jazz-elemek, népdalok, szájharmonika- és falevél-szólók, nagybőgő, groteszk, népi hagyomány és a modern nagyvárosi folklór kavarog körbe-körbe – a végeredmény pedig élvezetes és lebilincselő. A formáció rövid idő alatt ismertté és elismertté vált a hazai zenei undergroundban. „Eddig azt hittük, hogy a hip-hop, a folk, a világslágerek és a jazz nem járnak éjjel-nappal kart karba öltve, itt meg úgy puszilkodnak, mintha ez mindig is egyértelmű lett volna.” – mondta Lovasi András, a Megadó Kiadó első embere. A Zuboly debütalbuma méltó a Megadó alapításakor megfogalmazott hitvalláshoz, mely szerint „olyan lemezeket fogunk kiadni, amiket büszkén lehet kitenni a polcra.”. A főként fúvósokon és réz szócsövön megnyilvánuló Ágoston Béla , a szabadcsapat rangidős tisztje, otthonosan mozog mind a humoros zenei összekacsintások, mind a szenvedélyes kísérletezés terepén. A Dél-Alföldi Szaxofonegyüttes, a Budbudas, a Grencsó Kollektíva, a Kampec Dolores, a Folkestra és az Agostones jelenleg a Zubolyban éli ki zenei promiszkuitásának rejtett tartalékait. A Busa Pista , a Busa Apuka és a Bí Madafaka mellett számtalan egyéb néven ismert Busa István egyszerre a szájdobolás nehézsúlyú bajnoka, utcai költő és megállíthatatlan rímimprovizátor. Busa civilben az Irie Maffia nevű reggae formáció tagja és a Gimmeshot kollektíva hip hop aktivistája. Egy szál mikrofonnal is képes emberek százait megmozgatni, és amíg áram alatt van a hangcucc, nem is hagyja abba. Be nem áll a szája. Hock Ernő a nagybőgőjátéka adja a Zuboly zenéjének bólogatásra, táncolásra ingerlő lüktetését. Az elmúlt néhány évben a hazai jazz színtéren is elismerést szerző fiatal zenész, az Agostones és az Ágoston Kvartett mellett például az Omnifix nevű, élő zenére építő hip hop formáció tagjaként gördíti a minimalista grúvokat. Bár más projektekben swinges témákon is bizonyította tudását, a Zubolyban Busával kiegészülve egy elektronikus zenész teljes stúdióarzenálját megszégyenítő repetitíven dögös ritmusszekciót alkotnak. Egy zenésztársa megfogalmazásában: „Ernő masszív, mint egy úthenger.” A moldvai dallamvilágot Benke Félix , a szájharmonika, a falevél, a doromb és a dob ifjú mestere viszi a Zubolyságba. Néha énekel is vagy kihívja szájdobban Busát. Semmi erőlködés, a népi muzsikás természetessége nála inkább lazaság, pimasz humor, mint pátosz. Nemrégiben bővült a banda DJ Snare-rel és Mr. Masters-szel. A második lemez ez electro jegyében készül.

VAD FRUTTIK

2005 RadioCafé kiadja az Instant vol. 1. válogatáslemezt a Szerelmes dal-lal. 2006 Ősszel megjelenik az első nagylemez: Rózsikámnak digitálisan (Mama Records). A zenekar elnyeri végleges felállását (ének, dob, gitár, billentyű). A lemezről több dal is szerepel a RadioCafé, a Cool TV, és az MTV slágerlistáin. Első klip: Nekem senkim sincsen 2007 Duracell Music Maraton országos turnén a Vad Fruttik. Első Sziget és VOLT fesztivál. VOLT válogatáslemezen a Sárga zsiguli. A Nekem senkim sincsen angol változatát nevezik a Popkommra, és felkerül a Magyar Könnyűzenei Exportiroda válogatáslemezére. Az MR2 Petőfi Rádió műsorstruktúra váltásának köszönhetően, a zenekar napi szinten hallható országosan is. 40 koncert az évben. Klipek: Forró nyár Sárga Zsiguli 2008 Március : A38 teltház. Április : MR2 Roadshow. Május : Zöld Pardon 3000 ember. Fesztiválok : Fishing on Orfű, VOLT, Hegyalja, EFOTT,Campus, Balatone,Sziget, SZIN. VOLT válogatáslemez, rajta a Nekem senkim sincsen. MR2 Egy kis hazai 1 válogatáslemez, rajta a Nekem senkim sincsen. Novemberben elkészül a második nagylemez: Egy éjszaka Bohémiában (CLS). MR2 Egy kis hazai 2 válogatáslemezén a Kicsit lassabb. 60 koncert az évben. Klip: Kemikáliák 2009 Fonogram – jelölés, fellépés. Cikk ITT! MR2 határon túli turné – Érsekújvár. Suli projek – akusztikus koncertek középiskolákban. VOLT válogatáslemez a Kemikáliák-kal. MTV IKON – Demjén feldolgozások, tévéfelvétel. Fruttik tábor – közös nyaralás a rajongókkal. OTP Ground of Sound Turné. 70 koncert az évben. 2010 Február A38 teltházas koncert. Április MÜPA – Vad Fruttik Szürreál – Cikk ITT! MR2 Turné – Erdély. Május Lehetek én is kislemez. Augusztus Fruttik tábor – közös nyaralás a rajongókkal vol2. Szeptember MR2 Akusztik felvétel. Október Fénystopposok, megjelenik a zenekar harmadik nagylemeze (Megadó Kiadó). Klipek: Kicsit lassabb Lehetek én is 2011 Elkészül a Nem hiszek klipje. Fonogram jelölés A zenekar a nyári fesztiválok nagyszínpadain. Zöld pardon záró hétvégéjén kb 8 -10 ezer ember előtt játszik. Zp tüntetésen 45 ezer ember előtt lép fel. A Sárga zsiguli letöltése eléri az 1 milliót. A Nekem senkim sincsen eléri a 2 millió kattintást. Klipek: Nem hiszek Üvegszilánkkal 2012 A Lehetek én is túl a 1,5 millió kattintáson. A zenekar dalait feldolgozzák az X faktorban. Megjelenik az Üzenet remix klipje,mely a nyári MÜPA fellépés beharangozó darabja. Klip: Üzenet

SZABÓ BALÁZS BANDÁJA

Szabó Balázs Bandájának zenéje nehezen kategorizálható, de ha mégis muszáj, olyasmivel próbálkozhatunk, hogy „funky népzene", „bluesos folk rock", és „popos világzene". Balázs gyermekkora óta zenél. Édesapja gitározott, szülőfalujában, a népmesei csengésű Tetétlenben pedig mindennapos volt az énekelgetés, a zene és a tánc. Balázs kántor szakra járt Debrecenben, bár tanulmányait nem fejezte be. Első népzenei élményeit lakodalomban szerezte még gyerekkorában, első alkotásai pedig megzenésített – Pilinszky, Radnóti, Ady – versek voltak. Első hivatalos lemezét, a Faludy György Testek vonzásában című albumot egy színészbarátjával készítette el és adta ki 2004-ben. Ezután Kecskemétre került, ahol megismerkedett Kőházi „Fankadeli" Ferivel, akivel megalapították a Suhancos nevű formációt. Két nagysikerű albumot készítettek, a 2007-es „Üzenetrögzítő" és a 2009-es „Jól tévedni ember dolog" címűt, de Balázs időközben „ül.dög.élek" címmel elkészített egy szólólemezt is. 2009-ben a Suhancos feloszlott, és Balázs valóra váltotta egyik gyermekkori álmát: megalapította a saját zenekarát, a Szabó Balázs Bandáját. Hogy milyen zenét játszanak, azt nála talán még senki más nem fogalmazta meg jobban: „Ez is valami csontok közül kifolyt muzsika, minden benne akar lenni, egész gyerekkorom: a zene, a tánc, a folk, a funky, a vér, a szív..." A Szabó Balázs Bandája első inkarnációja (2012 januárjáig a felállás: Szabó Balázs - ének, hegedű, gitár; Szabó János - brácsa, vokál; Rostás Ottó - akusztikus gitár, ének; Inoka Győző - nagybőgő; Szegedi Attila - akusztikus basszusgitár; Fekete Dezső - dobok) két pazar, „kalandosan fúziós" lemezt készített el, a 2010-es „Megcsalogató" címűt és a 2011-es „Átjárók"-at, amelyek egyszerre szóltak a szívnek és a lábnak, a zenekar pedig úgy hódította meg az országot, mint anno Árpád apánkék. A harmadik album elkészítése előtt azonban a hat ember hatféleképpen képzelte el, milyen irányba kellene haladnia a zenekarnak. Balázs végül hosszas vívódás után megvált zenésztársaitól, és 2012 januárjában újraszervezte együttesét. Az új felállásban rendkívül képzett és tehetséges zenészek játszanak, akik főleg a komolyzene, a jazz és a népzene felől érkeztek. Az új felállás (Szabó Balázs – gitár, hegedű, ének, kaval; Harangozó Sebestyén – gitár, ének; Hock Ernő - basszusgitár, nagybőgő; Ölveti Mátyás – cselló; G. Szabó Hunor – dob, ének) 2012 decemberében a következő nagylemez előfutáraként egy négy számos EP-t jelentetett meg, Közelebb címmel.

PÉTERFY BORI & LOVE BAND

Péterfy Bori színésznő és énekesnő. Korábban az Amorf Ördögök énekesnője, 2000-től a társulat megszűnéséig a Krétakör színház-, 2008 ősze óta a Nemzeti Színház tagja. 2007-ben kezdett szólókarrierbe, májusban alakult meg új zenekara, az Amorf Ördögök szerzőiből és tagjaiból (Tövisházi Ambrus, Mészáros Ádám, Drapos Gergely, Laskai Viktor, Pápai István) verbuvált Péterfy Bori & Love Band. A zenekar első, cím nélkül albumát még ugyanabban az évben, 2007 októberében adta ki a Lovasi András jegyezte Megadó Kiadó. Sokakat az őrületbe kergetett, még többek pedig a szívükbe zárták a bemutatkozó lemez első számát, a Hajolj bele a hajamba című dalt, mindazonáltal a debütálás szerénység nélkül sikeresnek mondható, ugyanis egy éven belül aranylemez lett. A sanzon-punk-rock formáció egyszerűen csak 2 címre keresztelt második anyaga 2009 novemberében jelent meg szintén a Megadó Kiadó gondozásában. A Péterfy Bori & Love Band zeneszerzője az Erik Sumo Band-ből is ismert Tövisházi Ambrus, de a második albumnál – ami rapszodikusabb és szenvedélyesebb anyag elődjénél - a dalszerzésben az eddigi társakhoz (Lovasi András, Tariska Szabolcs) új szereplők csatlakoztak: Vinnai András író mellett a zenekar blogján meghirdetett verseny győztese, Hujber Szabolcs is beszállt szövegíróként. A legfontosabb változás viszont az, hogy a 2 című lemezen maga Bori is írt dalszövegeket. A tavaly novemberben megjelent második album megjelenése után a zenekar aztán ismét stúdióba vonult, így 2010. február 25-én újabb lemez jelent meg 2B címmel. A kilenc vadonatúj számból és három feldolgozásból álló lemez folytatása a tavalyi albumnak, de különbözik is attól: a nagyformátumú rockszámok helyett intim hangulatú dalok sorakoznak a vadonatúj anyagon. A 2B két változatban jelent meg: egy CD és egy CD+DVD változatban. A DVD-n egy stúdióban rögzített, közel egy órás szobakoncert anyaga látható és hallható, a zenekar régi lemezeiről származó számok átdolgozásaival és egy Tankcsapda-feldolgozással.

ÓRIÁS

A háromtagú együttes a hazai indie-gitárpop ma már szinte legendásnak nevezhető zenekara, az Annabarbi feloszlása után alakult 2005 végén. Az Óriás tulajdonképpen “heti egyszeri örömzenélésnek” indult - melynek keretében Örményi Ákos és Egyedi Péter a Kispál és a Borz akkori dobosával, Mike Zweckerrel hangoskodott jókat. Aztán 2006 márciusában már Hortobágyi Lászlóval, az Isten Háta Mögött dobosával próbált a két magasnövésű, nyártól pedig koncertezésbe, valamint első felvételei rögzítésébe kezdett a trió. 2007 márciusában Hortobágyi helyére érkezett a dobok mögé Nagy Dávid, a zenekar pedig belekezdett bemutatkozó nagylemezének munkálataiba. 2008 őszén jelent meg a trió szép reményekre jogosító debütáló album, a Jön., melynek legismertebb slágeres/klipes száma a Fát dönteni. 2009 folyamatos koncertezést, még egy videoklipet (Az a kellő hő) valamint egy új tagot (Hortobágyi László – ezúttal billentyűn) hozott, 2010-ben pedig a groeningeni Eurosonic fesztivál után Az egyikben ott c. kislemez érkezett a cimadó dalra készült ügyes videoklippel együtt, ami kutyaszemszögből mutatja be az Óriás-létet. A nyári tömött fesztiválszezon után ősszel októberben érkezett a második Óriás korong, a Példák Hullámokra, amelyet az év végén számos sajtóorgánum (Pesti Est, Rádiocafé, Recorder.hu) az év legjobb magyar lemezei közé választott. A következő évben számos koncert (budapesti kollégium-turné a Turboval, számos vidéki klubbuli a 30Y-nal, valamint az összes jelentős nyári zenei fesztivál) következett, majd ősszel egy új EP felvételeibe kezdett az Óriás. A Gondalapos címre keresztelt anyag producere Takács Zoltán Jappán, a zenei rendező segédje Varga Ádám volt a 30Y-ból, a Mindenki Írja c. dalban pedig Papp Szabi (Supernem) vendégeskedett. A zenekar a novemberi megjelenésre két klipet is készített, ráadásul azokat egy rendkívüli ötlet alapján valós időben, egyszerre, egymással párhuzamosan forgatta le. Az Erősebben szorítsd, valamint a Mindenki Írja kisfilmjei több ponton is kapcsolódnak, egymásba fonódnak, a főbb szereplők pedig mindkét klipben feltűnnek. 2012 egy rendkívüli akusztikus koncerttel, a Nanushka Párnazenével indult, majd az Óriás is részt vett a Lípótszentmiklóson megszervezett Hóóórukkon, az első zenés sítáborban, olyan illusztris bandák társaságában, mint a Kiscsillag, a Vad Fruttik, a 30Y, vagy a Subscribe. A zenekar tavaszi turnéját az Esti Kornél zenekarral bonyolította. Június 2-án az Óriás egy rendhagyó stúdiókoncertet rögzített a törökbálinti SSR stúdióban, olyan illusztris vendégek társaságában, mint Papp Szabi a Supernemből vagy Beck Zoli a 30Y-ból. A fesztiválszezon után a zenekar a nyarat a Zöld Pardonban búcsúztatta, majd belevetette magát harmadik nagylemezének előkészületeibe. Októberben a Zöld Pardon közönségszavazásán Nagy Dávid kapta a legjobb dobosnak járó elismerést. Október végén a zenekar bemutatta új albumának két beharangozó dalát, melyek közül a Helyet tudnira klipet kezdett forgatni Szimler Bálinttal és Rév Marcellel. 2013 elején Az Óriás és Hortobágyi László billentyűs útjai elváltak. Január közepén a zenekar bevonult a törökbálinti SSR stúdióba, hogy megkezdje harmadik, Tűz, víz repülő c. lemezének felvételeit Takács Zoltán Jappán és Varga Ádám vezényletével. Februárban a zenekar meghírdette a Csomagolj Óriást! Című támogatói / előrendelői programját. A Tűz, víz repülő a rajongók támogatásának köszönhetően április 2-án jelent meg, amit teltházas lemezbemutató követett a Corvintetőn, április 20-án.

KONYHA

A Konyha egy háromtagú zenekar, akik retrósan lerobbant hangzással és fordulatos magyar szövegekkel játszanak eklektikus (a soultól a garage rockig terjedő skálán mozgó) popzenét. A Konyha hangzásának gyökerei a 60-as / 70-es évek fordulója körül keresendők: amikor a rockzenészek már túl voltak az elektromos hangszerek feltalálása okozta eufórián és már nem akartak feltétlenül csak szép hangokat kihozni belőlük - ennek eredménye a sok koszos, túlvezérelt gitár- és énekhang. A Konyha szövegei - ezzel látszólag ellentétesen - mai élethelyzetekből indulnak, de megpróbálnak túllépni azon az állásponton, hogy jó és mély dalt kizárólag fájdalmas dolgokról lehet írni. A háromtagú csapat (Badics Márk - dob // Herr Attila - basszusgitár // Szepesi Mátyás - gitár, ének) dinamikus, de lerobbant hangzású dalokat ad elő, szövegeiben pedig egy dinamikus, de lerobbant kor túlélési filozófiáit vázolja. Na, pont mint a konyhában, egy üveg bor mellett. Vagy inkább utána. Ahogy ők fogalmaznak: "A Konyhában lenni mindig jó. Nincs túl nagy rend és tisztaság, de mi így szeretjük. És ne feledjétek: a hűtőben mindig ég a villany!" A Konyha története Szepesi Mátyás gitáros-énekes szavaival: "Az első felvételeket a Qualitons dobosával, G. Szabó Hunorral készítettem 2010 májusában - mesélte a zenekar alapítója, Szepesi Mátyás - Összegyűlt pár olyan zenei ötletem, amibe belehallottam Hunor hatvanas években gyökerező beates-funkos játékát, ő pedig örömmel dobolta fel az anyagot. Igazi zenekarrá azonban mégis Badics Márk érkezésével váltunk, aki Hunorhoz hasonlóan a jazz felől érkezett, de elképesztően sokoldalú és érzékeny muzsikus (tagja többek között Vázsonyi János és David Yengibarian zenekarainak), aki ha kell, rettenetesen oda tud csapni. Herr Attila basszusgitáros gyerekkori barátom, mindketten Szentendrén nőttünk fel, többször játszottunk már együtt az évek során, de sosem volt közös zenekarunk. Sokoldalú, tapasztalt, jazztanszakot végzett zenész, a legtöbben a Besh O'Drom-ból ismerhetik - számomra azonban semelyik profi produkciója nem tudta felülírni azt az élményt, amikor először láttam tizenhat éves korában Led Zeppelint és Black Sabbathot játszani a bátyja zenekarában. Már túl voltunk a dob-, a gitár- és az énekfelvételeken, amikor felhívtam hogy basszusgitározzon pár számban, ő pedig egy másik szintre emelte az anyagot a játékából áradó őserővel." A Konyha felvételei a Pannónia Stúdióban készültek Schram Dávid hangmérnök vezetésével. A "Nem a régi" című számra készült bemutatkozó videóklipjüket pedig Göbel Ákos és Reich Tamás készítette (lásd még: Subscribe, Óriás, Wrong Side Of The Wall klipek) - egy 170 x 170 cm-es kartondobozban, több száz régiség társaságában. A zenekar végleges felállása 2010 szeptemberében próbált először együtt és másfél hónappal később már koncertezett is. Első műsoruk hat számból állt, ez a szám azóta koncertenként eggyel nőtt és mivel a srácok jól tartják a saját maguk által diktált tempót, lehetséges hogy az idei év során kikerekedik az első konyha album is.

KISPÁL ÉS A BORZ

A Kispál és a Borz zenekar 1987-ben alakult, Bräutigam Gábor, Ózdi Rezső, Kispál András és Lovasi András részvételével. 1989-ben (addigra Ózdi kivált) kezdtek el országszerte koncertezni. Ekkor publikálták első demójukat Tökéletes helyettes címmel, majd a fokozódó nyomásra 1991-ben megjelentették első lemezüket, a Naphoz holddal-t. A 23 éves fennállás alatt tizenegy nagylemezt, hét koncertalbumot készítettek, jelentek meg maxik, meg a 20 év című dupla besztof-csöndeskoncertalbum, írtak filmzenéket, több ezer koncertet adtak, illetve ez idő alatt több doboscsere is volt náluk: Bräutigam Gábort Tóth (Csülök) Zoltán váltotta 1996 elején, őt pedig 2002 nyarán Michael Zwecker. Őt 2006 őszétől Bóra Áron követte, aki 2007 október 6.-ig rockturistáskodott náluk, végül a zenekar feloszlásáig Mihalik Ábelt ültették a dobok mögé. A kezdeti triófelállást a zenekar 1996-ban hagyta el: az állandóságot képviselő Lovasi és Kispál mellett Dióssy Ákos billentyűs számított egészen a végéig stabil tagnak, körülöttük, az évek során, több zenész is megfordult, és itt már nem a dobosokra kell gondolni. A zenekar huszonhárom év aktív zenélés után 2010 nyarán búcsúzott el a közönségtől és rajongóiktól a Szigeten, ahol 45 ezer ember gyűlt össze. Ezt a felejthetetlen és megismételhetetlen estét örökíti meg a 2010 decemberében megjelent dupla CD és dupla DVD, a Napozz Holddal című. Gyakorlatilag a Kispál és a Borz életmű jelen pillanatban is aktuálisnak és relevánsnak ítélt dalai és momentumai mind rajta vannak a két kiadványon. A CD hanganyaga közel két és fél órás, és hűen követi a búcsúfellépés eredeti dalsorrendjét ellentétben a DVD-vel, extraként ezen felül négy olyan dal is felkerült rá, ami eddig soha sehol nem jelent meg. A dupla DVD-n a zenekar teljes koncertfilmje látható, ami merőben eltér az eddig megszokott közvetítés-ízű felvételektől. A kötelező extrák mellett a zenekar tagjaival átélhetjük, milyen volt a búcsúkoncert előtti, utolsó együtt töltött hónapjuk, részt vehetünk velük a főpróbán, kapunk róluk amatőr videókat és kapunk tőlük vallomásokat, valamint egy 11 468 gigabyte-nyi nyersanyagból 3870 vágással megalkotott, színes szélesvásznú, körpanorámás és osztott képernyős örök lenyomatot arról, mi is volt ez a Kispál és a borz, ami legalább három generációt „nevelt fel”.   A Kispál és a Borz (original) zenekar a Kispál és a Borz eredeti első, illetve Ózdi Rezső utáni második felállását jelenti. Ez a csapat készítette azokat a dalokat, albumokat (Naphoz Holddal 1991, Föld kaland ilyesmi 1992, Ágy Asztal TV 1993, Sika, kasza, léc 1994, Ül 1995), amelyekkel (mára úgy tűnik) egyértelműen meghatározta a kilencvenes éveket, és talán a Tankcsapda mellett a legnépszerűbb koncertzenekar lett az országban az évtized végére. Sajátos szellős hangzása, Kispál András jellegzetes gitárjátéka, Lovasi szövegei, ironikus, mégis energikus előadásmódjuk több generáció kedvenceivé avatta azt a zenekart, amely a közös ötletek elapadása okán 2010-ben elbúcsúzott a közönségétől, és attól is tette függővé az újjáalakulást, hogy vannak-e újra, közös kreatív energiák, új dalok. S ha kész új dalok nincsenek is, de Bräutigam Gábor (dob) és Kispál András újra elkezdtek csak a saját örömükre együtt zenélgetni, új dalvázlatokat készíteni, így jött az ötlet, hogy a közös próbák után legyen egy olyan koncertsorozat, amely 3 év alatt áttekinti a zenekar három főbb korszakát. 

KISCSILLAG

A Kiscsillag negyven körüliek garázsrockzenekarának indult, amely úgy alakult, hogy úgy alakult. Egy szép napon Lovasi András felfedezte magában a szunnyadó riffelős szólógitárost, vásárolt egy megfelelő hathúros hangszert és szólt a Kispál és a Borz egykori dobosának, Brautigam Gábornak, az ős-Kispál basszusgitárosnak, Ózdi Rezsőnek, valamint a PUF-os Leskovics Gábornak, aztán úgy maradtak. Hamarosan összeállt a Kiscsillag zenekar első koncertműsora. A koncertműsort koncertek, sőt klub- és fesztiválkoncertek sorozata követte, majd újabb számok jöttek, és elkészült a Kiscsillag háromnegyed órás debütalbuma a Greatest Hits vol. 1. A zenekarból 2008-ban kivált Brautigam Gábor, helyette Mihalik Ábel ült a dobok mögé. 2009 tavaszán a zenekar már ebben a felállásban készítette el második lemezét, amely az Örökre szívembe zártalak címet kapta. A lemezmegjelenést a 2009-es év hátralévő részében országos lemezbemutató turné követte, kiegészülve több külföldi fellépéssel és három videoklipmegjelenéssel. 2010 novemberében a Kiscsillag újabb anyaggal jelentkezett. A Sirály című kislemezdallal, amely a 2011. november 4-én megjelent Néniket a bácsiknak! címet viselő album beharangozója is volt. Ezt a lemezmegjelenést is országos turnék, fesztiválfellépések és videoklipek készülése követte. Ekkora a Kiscsillag a hazai alterrock vonal legnépszerűbb zenekarai között van. 2012 őszén Idáig tudom a történetet címmel rendhagyó turnéra indult a Kiscsillag. A koncertsorozat legfontosabb újdonsága az volt, hogy a teljesen áthangszerelt dalok mellett prózai elemek is voltak benne. A zenekar tagjain kívül Vedres Csaba zongorista (ex-After Crying) és Pásztor Anna és Péterfy Bori felváltva szerepeltek az előadásban. A rendhagyó zenei est Lovasi András ötletén alapult, aki az első részhez Papp Sándor Zsigmond írót kérte fel alkotótársnak. 2013 decemberében pedig Idáig tudom a történetet II. címmel folytatódott a rendhagyó dalokat - szövegeket egymásba játszó koncertsorozat, amihez a prózai szöveget már Lovasi írta. Mindeközben 2013 kora őszétől a zenekar stúdióba vonult és nekilátott a negyedik lemezanyagának elkészítésébe. A lemez zenei producere ismét Tövisházi Ambrus. A lemez címe: Szeles és 2014 március 3-án jelent meg, és készítői szerint szép is meg jó is, ami együtt különösen nehéz. ww.kiscsillagzenekar.hu www.facebook.com/kiscsillag level@kiscsillagzenekar.hu

COLORSTAR

Az 1996 - ban alakult colorStar zenekar az első magyar színes televízióról nevezte el magát: a több jelentésrétegű név így egyszerre utal zenéjük "színességére", illetve a "belső film" - re, ami- elsősorban a korai - lemezeik lebegő hatású folyamatzenéinek hallgatása közben indul el a hallgatóban. A colorStar ugyanis az elsők között ötvözte az elektronikus party zene különböző irányzatait a pszichedelikus, gitáralapú pop - rock - kal, koncertjeiken rendszeresen kísérletezik a zenét vizuális elemekkel erősítő megoldásokkal is, azzal a céllal, hogy fellépéseit összművészeti eseménnyé emelje. A megalakulása óta eltelt időszakban több tagcserén is átesett zenekar a magyar popzene egyik fontos, nemzetközi ismertséggel rendelkező együttesévé vált.Hiszen amellett, hogy fellépett a legtöbb fontos magyar fesztiválon, körbejárta az ország klubjait, a csapat koncert-aktivitása túlmutat az ország határain.A colorStar bejárta Nyugat Európát, a Benelux-államokat, a Balkánt, a Zene Ünnepe rendezvénysorozat apropóján pedig eljutott Isztambulba is.Rajongói üzeneteik között az USA, az Egyesült Királyság, és az európai államok mellett olykor egészen meglepő régiók neve is felbukkan, mint pl. Nepál, Peru, Pakisztán, Szibéria. A 2006 - os, tizedik születésnapjukon készült nagyszabású, "de luxe" koncertjük felvétele dvd - n is megjelent, a filmet többször műsorára tűzte a Magyar közszolgálati televízió, és a Duna Tv.2009 - ben meghívást kaptak az Mr2 Petőfi rádió "Akusztik" című műsorába, és az erre az alkalomra összerakott, világzenei ihletésű, és hangzásvilágú műsorral is nagy sikerrel koncerteztek a magyar klubokban, fesztiválokon.Szintén ebben az évben léptek fel önálló estjükkel a budapesti Művészetek Palotájában, ahol főleg a korai lemezeik hosszabb lélegzetű kompozícióira épülő műsort adtak elő, az Urbanizer visual brigád egyedülálló, különleges vetítésével kísérve.Dalaik közül kettő is felkerült az Mr2 "Az elmúlt tíz év száz legjobb dala" elnevezésű, közönségszavazatok alapján összeállított listájára, közülük az egyik, (Roam the land) a rádió által kiadott "Egy kis hazai" című válogatás cd - n is helyett kapott. 1996 óta a csapat számos kiadványt jelentetett meg, ezek közül a 2012 -es Flow című, ötödik sorlemez egyfajta korszakzáró alkotásként is felfogható, hiszen az album készítése során távozott a zenekarból két régi ember: Farkas Zoltán dobos, és Szinovszki Márton billentyűs. A tagcserék után a colorStar a zenekart tovább működtető két alapító tag, Keleti András, és Szalay Péter irányításával, új felállással, és felfrissített zenei koncepcióval vág neki a jövőnek.

BRAINS

A Brains Magyarország legsikeresebb elektronikus zenét játszó koncertzenekara: a rendkívül sikeres nagyszínpados fesztiválfellépések és az országszerte teltházas klubkoncertjeik mellett 2012/13 telén négy hónap alatt kétszer töltötték meg rajongóikkal a patináns nevű Petőfi Csarnok nagytermét.  Ám a csapat története mégsem tekinthető hagyományos sikersztorinak: a banda számtalan tagcserén és stílusváltáson esett át 1994-es alakulása óta. Az első években még hardcore-ban utaztak, aztán áteveztek a funk rockra, és egy ponton még fúvósok is voltak a csapatban. A hőskorszak lenyomatát három lemez, a '97-es Színek, a '98-as Semmi komoly és a 2001-es Dunakanyar rasztabanditái őrzi. A 2006-os Humanual lemez már az „újkori” Brainst idézi, ekkor csatlakozott ugyanis a zenekarhoz MC Columbo, és vele készült el a következő, Top Shotta című 2008-as album is, amely egy olyan stíluskavalkádot hozott – drum and bass, hip-hop, rock, ragga –, amely élőben rendkívül hatásosan szólal meg, és aminek köszönhetően a Brains az ország egyik legizgalmasabb koncertzenekarává nőtte ki magát. 2010-ben egy újabb tagcsere után a zenekarba bekerült a Másfélből ismert Ujj Zoli dobos és Lukács Levi billentyűs, és ez az ötös készítette el végül a minden korábbinál direktebb, partizósabb és eklektikusabb hangzású nagylemezét, a Refresh The Style-t. Az album és az azt követő kétéves intenzív turnézás meghozta az eredményét: a korongról négy dalt játszottak kiemelt rotációban a hazai rádiók, a Brains pedig megkerülhetetlen tényező lett a hazai koncertpiacon. 2012 tavaszán a szakma Fonogram-díjra jelölte a Refresh the style-t "a legjobb hazai elektronikuszenei album" kategóriájában.  A csapat legfrissebb korongjával, a 2013 áprilisában megjelent "Full range" albummal nemzetközi vizek fele kacsintgat: az album sztárvendége Sian Evans, a hazánkban kultikusnak számító brit elektro zenekar, a Kosheen énekesnője, akit DJ Fresh-sel a közelmúltban készített felvétele nemzetközi szinten is ismét a középpontba állított. Sian mellett - a korábbi hagyományokhoz hasonlóan - több vendég is szerepel: régi "harcostársak", mint Zeek és KRSA (PASO), valamint a tavaly év végi nagykoncert társfellépője a Punnany Massif. A tizenegy dalt tartalmazó új album egyenes folytatása a csapat két legutóbbi - és legsikeresebb - albumának: a lemez gerincét továbbra is drumandbass alapú dalok teszik ki, de szinte valamennyi jelenlegi stílust szintetizálja a dubsteptől a drumstepen át az elektroig és a breakig. A Brains tagjai külön-külön is sok különböző zenéből táplálkoznak és ezt ezen a lemezen megpróbálták még jobban kihasználni. 

30Y

A pécsi 30Y az elmúlt évtized egyik legnagyobb sikersztoriját tudhatja magáénak a magyar rockzenei színtéren: kis vidéki együttesből az ország legnépszerűbb koncertzenekarai közé emelkedett, játszott a Muse előtt a Budapest Sportarénában és a Franz Ferdinand előtt a VOLT-on, számos hazai fesztivál fő fellépőjeként és külföldi klubok vendégeként, teltházas Szentimentálé koncerteken a Művészetek Palotájában és a Petőfi Irodalmi Múzeumban. Kortárs költőkkel adtak közös műsorokat, a szakmai elismerés legszebb példájaként Bereményi Géza őket kérte fel a néhai Cseh Tamás előtt tisztelgő emlékdal közös megkomponálásra, és 2012-ben – az év könnyűzenei szövegírójának választott frontemberük Artisjus-díja után nem sokkal – a Legjobb magyar előadó (MTV EMA Best Hungarian Act) cím nyerteseként ők jutottak hazánk színeiben az MTV Europe Music Awards díszes nemzetközi mezőnyébe. Helyük van ott is, hiszen produkciójuk egyszerre magyar és nemzetközi gyökerű: az ihletett magyar szövegek és az egyéni énekstílus mellett hangsúlyos zenéjükben a hazai örökség a hatvanas évek beatzenéjétől a hetvenes évek dalnokain és a nyolcvanas évek alternatív rockján át az előttük utat törő baranyai rockhősökig, ahogy megvannak a külföldi kapcsolódási pontjaik is a kilencvenes évek amerikai grunge színterétől és brit popérzékenységétől az új évezred modern rockos kísérletezőiig. A 30Y-t még 2000-ben indította Pécsen egy Ajkáról érkezett testvérpár, a gitáros-énekes Beck Zoltán és öccse, Beck László dobos a szólógitáros Gradvolt Endrével és a basszista Varga Ádámmal együtt. A kezdeti útkeresés után végleges felállását 2002 őszére a szintén ajkai származású Sárközy Zoltán billentyűs csatlakozásával elnyerő zenekar 2004 végén állt elő első albumával, az Egy perccel tovább című koncertfelvétel-gyűjteménnyel, melyet aztán három remek stúdiólemez követett gyors egymásutánban: 2006-ban a Csészényi tér, 2007-ben a Semmi szédítő magasság és 2008-ban a No.4 album. A sort folytatva 2009-ben logikus lépés lehetett volna egy Szentimenálé anyag megjelentetése (hiszen ezzel a címmel akkor már évek óta adtak intimebb, visszafogottabb, akusztikusabb hangzású, zenészbarátokkal kibővített felállású koncerteket, ahol lemezen meg nem jelent dalaik domináltak), de csak a következő stúdióalbum, a 2010-es Városember 2011-re átnyúló turnéja után döntöttek úgy, hogy 2012 folyamán már stúdióverzióban is rögzítik a kiadatlan Szentimentálé-dalokat – és ezzel a 30Y korábban már jól dokumentált rockzenekari erőssége mellett végre az együttes finomabb, „játékosság, zenei intimitás és közvetlenség” jellemezte oldalát is megörökítik hanglemezen. 2012 novemberében CD, bakelit és digitális formátumban egyaránt megjelenő Szentimentálé albumon – ahogy már az előző lemezen is – a produceri munkálatokat a Heaven Street Seven billentyűse, Takács Zoltán „Jappán” végezte a 30Y basszusgitárosával, Varga Ádámmal közösen, ezúttal a Super Size Studioban. A közreműködők között pedig az ütőhangszeres Bóra Áron, a trombitás Szűcs Krisztián Qka, a klarinétos Csalló Roland, a csellós Rozs Tamás mellett a Symphonic Brass Quintett is feltűnik. A lemezen most először megjelenő 14 szerzemény mellé még ugyanennyi bónuszdalt is rögzítettek, hetvenes-nyolcvanas évekből való feldolgozásokat (Cseh Tamás, Kex, Szélkiáltó, Bergendy együttes) és jól ismert 30Y-számok „szentimentálésított” átiratait egyaránt, sőt egy tucatnyi dalhoz filmetűdöket is forgattak Lévai Balázs rendezővel – ezeket a ráadásanyagokat a rajongók digitális formában, úgynevezett „vendégoldalakon” érhetik el az interneten. A lemezborító a koncertek közönségétől kapott rajzokra épül, sőt a zenekar úgy döntött, hogy az albumot előrendelő rajongók neve is felkerül a lemezre társproducerként.